Kdo chce zabít Jessii?

Docent Beránek poznává sexy komiksovou hrdinku Jessii nejdříve v náhodně pohozeném komiksu, pak ve snech, a jednoho rána se zcela nečekaně probudí vedle ní v posteli. Spolu s ním se všední Československo šedesátých let, potácející se dosud někde na pomezí socialistického realismu a neorealismu, právě díky filmu Kdo chce zabít Jessii? poprvé po dlouhé době (a výrazně) setkalo s komiksovou estetikou. Tento širokoúhlý biják lze přirovnat k solidnímu výstřelu z brokovnice, který zasáhne milovníky komiksu (a kreslíře Káji Saudka), fanoušky Olgy Schoberové (jedné z mála našich skutečných filmových hvězd té doby a jedné z nejkrásnějších hereček vůbec), ale také socialistickým pojetím Supermana a naivní (a přesto výraznou) komediální poetikou Miloše Macourka spolu se solidním filmovým řemeslem Václava Vorlíčka.