Tísňové volání

V Telefonní budce se Colin Farrell stal rukojmím poté, co zvedl sluchátko, na jehož druhém konci byl muž s pistolí namířenou na něj. Chris Evans odpověděl v Celullar na telefonát od unesené ženy, která ho prosila o pomoc. Halle Berry v Tísňové lince se jakožto operátorka tísňové linky rozhodne sama pomoci unesené ženě, která se jí dovolá. Thriller Tísňové volání dá svým výchozím bodem zápletky vzpomenout na výše uvedené americké tituly: vypráví o bývalém policistovi Asgerovi Holmovi, jenž při službě na tísňové lince zaznamená náhle přerušené volání unesené ženy, kterou se rozhodne sám vypátrat.

Na rozdíl od zmíněných známějších žánrových a vypravěčských souputníků nemá hvězdy jako Farrella, Evanse či Berryovou, zato má Cenu diváků za nejlepší zahraniční film z festivalu Sundance... a autentizující styl. Tísňové volání totiž není hollywoodský, nýbrž dánský snímek, jímž jako režisér a scenárista celovečerně debutoval Gustav Möller. Svým přístupem, kdy žánr a prvky i postupy s ním spojené porealističťuje, se tak řadí k slavnějším dánským filmařům jako Fedar Ahmad (variace na superhrdinské fláky Darkland) či Tobias Lindholm (vězeňské drama R, thriller podle skutečné události Únos, válečné a soudní drama Boj). (Marek Slovák)