Interstellar

Režisér Christopher Nolan nemusí nikoho po těch letech a po všech těch kvalitních filmech (Memento, Dokonalý trik, Počátek, trilogie o Temném rytíři) o ničem přesvědčovat. Je jasné, že jeho nová sci-fi Interstellar bude mít skvělou zápletku. Je jasné, že film bude poctivá „žánrovka“ využívající svěžích narativních ozvláštnění, které celé vyprávění dynamizují. Je jasné, že McConaugheye bude v hlavní roli vynikající. A dokonce je i jasné, že tam bude hrát Michael Caine. Nedá se samozřejmě říct s jistotou, že Interstellar bude revoluční, to uvidíme až za pár dní. Co se ale už teď dá tvrdit je, že minimálně způsob natáčení filmu byl v mnoha ohledech převratný. Je známo, že Nolan příliš neholduje zelenému plátnu a velkému množství digitálních efektů. Při natáčení Interstellaru nepoužíval zelené, nýbrž bílé plátno, na které s pomocí mimořádně výkonných, zbrusu nových digitálních projektorů promítal dění mimo vesmírné lodě (kompletně postavené ve studiu). Projektory dokázaly promítat obrazy vesmíru, černých děr a bůhví čeho všeho ještě s takovou silou, že samotné promítané obrazy osvětlovaly celé studio a některé záběry nebylo ani potřeba v post-produkci nahrazovat. Je to v podstatě moderní vylepšení zadní projekce, které může v budoucnu skvěle sloužit jako alternativa filmařům, kterým práce se zeleným plátnem nevyhovuje. Už jenom tato zajímavost z natáčení by většinu z vás měla utvrdit v tom, že se do kin blíží něco skutečně velkého a jedinečného. Něco, co byste si v žádném případě neměli nechat ujít.

(Martin Fiala)