Gauneři

Většina lupičských noirů z 40. a 50. let klade důraz na precizní plánování loupežného přepadení a jeho provedení. Tarantinovi Gauneři však tyto konvence boří od samého začátku, kdy sice sledujeme zlodějskou partu na společné schůzce, avšak namísto přípravy na blížící se akci všichni jen prázdně tlachají. Kdo by si nepamatoval entuziastický výklad Madonniny písně Like a Virgin z úst Pana Hnědého ztvárněného samotným režisérem? Po této typicky tarantinovské dialogové předehře přijde náhlý skok k důsledkům nevydařené loupeže, kterou vlastně nikdy neuvidíme. Pan Oranžový je postřelen a s pány Bílým a Růžovým čekají na smluveném místě na zbytek party, jež je roztříštěná jako vyprávění filmu samo. Podvratné střídání několika časových rovin objasňujících vztahy postav Tarantino později zúročil v kultovním Pulp Fiction (1994). (Jana Bébarová)