Fantastická žena

Marině (Daniela Vega) se po příjemně stráveném večeru s milencem Orlandem zhroutí svět. Milému se doma náhle udělá fyzicky špatně, cestou na pohotovost se k tomu ošklivě potluče na schodech a do nemocnice se dostává se smrtelnými zraněními. Marinu se tak - jako pouhá milenka, k níž Orlando utekl od rodiny -střetne s podezíravostí ze strany policie, nemocnice a Orlandových příbuzných.

Po euroamerickém edukativně laděném pojetí tématu (Dánská dívka, 2015) se po dvou letech objevuje snímek překračující meze  transgender emancipačního příběhu. Fantastická žena je totiž v prvé řadě silné drama s výraznou, odhodlanou (a doslova fantastickou) hrdinkou. Zároveň je - po dvou životopisných filmech od Pabla Larraína - dalším chilským filmem, který se objevuje v našich kinech. Shodou okolností i u něj Lorrainovo jméno figuruje také v titulcích, byť jen v pozici producenta zašťitujícího filmaře Sebastiana Leilla. A Sebastian Leillo je bezesporu jedním z nejpozoruhodnějších chilských režisérů dneška. 

 O Fantastické ženě se hodně mluvilo na začátku roku 2017, kdy na Berlinale získala Stříbrného medvěda, a mluvilo se o ní i na začátku roku 2018, protože  Chile ji úspěšně vyslalo jako svého reprezentanta do klání o Oscary.