Chata na prodej

V celovečerním debutu režiséra Tomáše Pavlíčka Parádně pokecal hlavní hrdina mířil s kamarády na chatu, aby na konec skončil někde úplně jinde. V druhém počinu zmíněného absolventa FAMU, příznačně nazvaném Chata na prodej, se na společný víkend sejde celá rodina, než si onu titulní připomínku starých časů i společně strávených chvil začátkem dalšího týdne převezmou nový vlastníci. Pavlíček se i tentokrát inspiroval poetikou Wese Andersona, protože jeho skupina postav je tvořena typizovanými podivíny a podivínkami, které uzavírá do předem vyhraničeného prostoru, přičemž teplá barevná paleta a vycentrované kamerové kompozice matou žánrem, protože pod tou komikou se ukrývá (rodinné, mezigenerační) drama.

Taková normální rodinka pro nové století, tvořená bývalými chalupáři a chalupářkami, čítá: duchem nepřítomného dědu (Jan Kačer), pasivně agresivní a neurotickou babičku, která je možná důvodem pro jeho nepřítomnost (Jana Synková), jejich apatického dospělého syna (David Vávra), jeho ženu (Ivana Chýlková) a jejich syna (Jan Strejcovský) i dceru (Tereza Voříšková), kteří si prožívají vztahové peripetie se svou bývalou přítelkyní (Judit Bárdos), resp. úspěšnějším německým přítelem (Michael Pitthan). Nečekejte mezigenerační porozumění jako od Fran Vavřincové, protože tato rodinka si s sebou nese břímě minulosti, a nepočítejte s tím, že chata zůstane idylickým “mořem minulého režimu”, protože Pavlíček se spoluscenáristkou Lucií Bokšteflovou se s tímto významovým nánosem spojeným s chatou a chatařením vypořádávají. (Marek Slovák)