Věž. Jasný den.

Žena klade jiné ženě tři podmínky. První je, že se nikdo ve vesnici nesmí dozvědět, že je matkou jisté dívky, protože ta si ji beztak nepamatuje. Třetí je, že se má chovat normálně. Jaká je druhá podmínka, se dozvíte v polském filmu Věž. Jasný den., který kombinuje postupy psychologického (rodinného) dramatu a (až metafyzického) thrilleru. Že důmyslné a důsledné zatajování informací není jenom scenáristickou hříčkou celovečerně debutující Jagody Szelcové, stvrzuje i cena za scénář a nejlepší prvotinu na přehlídce polských filmů v Gdyni. Snímek navozuje pochmurnou náladu desaturovanou barevnou paletou v nočních scénách, ruční kamerou sledující zblízka postavy a uchylující se k častému zoomování, (de)centralizovanými kompozicemi a posílenou ruchovou stopou. Angloamerická kritika Věž. Jasný den. přirovnala k snímkům Michaela Hanekeho a vychvalovala herecké výkony, což je dostatečný důvod k tomu, abyste si film od této režisérky nenechali ujít.