Království I + II

Na pomezí nemocničního melodramatu a kingovského hororu vystavěl Lars von Trier svou obrazoboreckou invazi do éteru veřejnoprávní televize, která dodnes platí za jeden z nejvýlučnějších televizních projektů nejen dánské provenience.

Zatímco jiné nemocniční seriály vyzdvihují racionalitu svých hrdinů či melodramatické vztahy, kultovní seriálový projekt Larse von Triera obklopuje postavy chirurgů nadpřirozenými jevy a bizarními úkazy. Na druhou stranu těžko říci, jestli jsou více znepokojující přízračná ambulance či duch malé dívky zjevující se ve výtahu, nebo samotný zdejší personál se svými pokřivenými charaktery, nabubřelými egy a prohřešky proti Hippokratově přísaze. Bytostně osobitá variace na žánr nemocničních dramat se svého času stala mezinárodním fenoménem a dnes nám připomíná, že i před současnou zlatou érou lákaly televizní produkce autorské režiséry.